DoFollow.pl

Gary Illyes: Linki nie są najważniejszym czynnikiem rankingowym

W ubiegłym tygodniu odbyła się konferencja PubCon Pro, podczas której Garry Illyes, przedstawiciel Google, podzielił się ważnymi informacjami dotyczącymi kwestii rankingu w wyszukiwarce tej korporacji.

Illyes zdementował powszechne przekonanie, mówiąc, że linki nie są już najważniejszym czynnikiem rankingowym Google. Właściwie, zaznaczył, że nie mieszczą się one nawet w pierwszej trójce najważniejszych czynników. Illyes dodał, że ta sytuacja nie jest nowa, a zdobywanie wysokich pozycji w Google jest możliwe nawet bez posiadania jakichkolwiek linków.

„Uważam, że są ważne, ale ludzie przeceniają ich znaczenie. Nie zgadzam się, by były w pierwszej trójce. Od jakiegoś czasu już nie są.” – mówił Garry Illyes.

Jako dowód, Illyes przytoczył przykład strony, która, mimo braku jakichkolwiek linków wewnętrznych czy zewnętrznych, osiągnęła wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Strona ta została odnaleziona i zindeksowana przez Google za pośrednictwem sitemapy XML i, według Illyesa, to wysoka jakość treści przyczyniła się do jej wysokiego rankingu.

Duy Nguyen, inny pracownik Google, potwierdził informacje przekazane przez Illyesa, zaznaczając, że rola linków w procesie ustalania rankingu jest obecnie znacząco mniejsza niż kilka lat temu.

Warto przypomnieć, że jeszcze w 2016 roku Andrey Lipattsev, Quality Senior Strategist w Google, określał odnośniki jako jeden z trzech kluczowych elementów wpływających na ranking, obok treści i algorytmu RankBrain.

Google analizuje ponad 200 różnych czynników mających wpływ na ustalenie rankingu w tej wyszukiwarce. Linki przez wiele lat były uważane za najsilniejszy sygnał spośród wszystkich czynników rankingowych.

Źródło: seroundtable.com, searchengineland.com

Wspomagane przez IF.PL: Audyty SEO ~~~ Szkolenia ~~~ Content marketing