Google ogłosiło wprowadzenie nowej funkcji w swoim narzędziu Search Console, która jest skierowana specjalnie do właścicieli sklepów internetowych. Dzięki tej innowacji, właściciele e-sklepów będą mogli podać kluczowe informacje dotyczące dostawy i zwrotów bezpośrednio w Google Search Console.
Nowa funkcja umożliwia wpisanie danych takich jak czas dostawy, koszty dostawy, okres zwrotu oraz koszty zwrotu. Aby skorzystać z tej opcji, konieczne jest połączenie konta Search Console z kontem Merchant Center. Po wykonaniu tej integracji, użytkownicy mogą przejść do zakładki Ustawienia, następnie wybrać opcję Zakupy, a potem Dostawa i zwroty, aby dodać odpowiednie informacje.
Jest to kolejny krok Google mający na celu dostarczenie kupującym bardziej szczegółowych informacji, co może zwiększyć ich komfort zakupów online. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Google zaczęło odczytywać informacje o sposobach dostawy i zwrotu na poziomie produktu za pomocą mikroformatu Product.
Google Search Console to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które pomaga właścicielom stron internetowych monitorować i utrzymywać obecność ich stron w wynikach wyszukiwania Google. Umożliwia ono m.in. sprawdzanie indeksowania strony, identyfikowanie problemów technicznych, analizowanie ruchu na stronie oraz optymalizowanie treści pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dzięki nowym funkcjom, takim jak te skierowane do właścicieli sklepów internetowych, Google Search Console staje się jeszcze bardziej wszechstronnym narzędziem wspierającym rozwój biznesu online.
Źródło: Google Search Central
Proudly powered by WordPress